29 Temmuz 2015 Çarşamba

KARAKTER

Kendinle başbaşa kalmak... Dünya üzerinde her tür insan var. İyi, çok iyi, kötü, çok kötü, hem iyi hem kötü... Kendimle başbaşa çok kaldım. Roman okuyup kahvemi yudumlarken. Okuduğum romanlardan karakterler seçtim kimisini çok sevdim kimisini az sevdim. Az yada çok sevmemin kendimle bağlantılı olduğunu öğrendim daha çok küçükken tabiki şimdiki yaşıma göre. Ki yaşımı henüz söylemeyeceğim. Sakladığımdan değil. Bugünkü yazma sebebimin yaş konusu olmamasından... Her neyse az sevdiğim roman karakterleri benim bazen kendimde sevdiğim veya sevmediğim yönlerimi gösterdi bana. Beni kendime tanıttı yüzleştirdi bir ayna misali. Çok sevdiklerim ise tamamen ben değildiler. Olmak istediğim karakterdiler. O karakter gibi olmak istediğim için, roman karakteri de olsa gerçek hayattan alınıp yazılmış olabileceğinden sevinirdim. Sevmediğim bir yönümün istersem tıpkı bir yazarın karakter yaratması gibi bende sevmediğim yönümü daha iyi hale getirebilirdim. Getirebileceğime olan inancımı güçlendirir daha iyi hisseder ve çabalardım. İster roman karakteri olsun, ister bir dizi veya filmde oynayan bir karakter veya gerçekten hayatın içinde kanlı canlı tanıdığınız yakın veya uzak bir tanıdık hepsi bir öykünün birşeylerin yaşanmışlıkların etkisiyle oluşmuş karakterler... Kitaplardaki veya dizilerdeki karakterlerden çok da farklı değil gerçek hayattaki karakterler... Belki de dizi ve kitaplardaki karakterlerler yazmadan önce daha ince düşünüldüğünden kusurlu da olsalar gerçektekinden daha az kusurlu veya daha az kusurlu gibi gösterilebilecek ayarlamaları mümkün kılıyorlar ve bu yüzden biz insanlara gerçekte tanıdığımız insanlardan daha çok şey öğretip yol gösterebilirler iyi anlamda da kötü anlamda da... İnsanlara ihtiyacımız olabilir insanız sonuçta.. İnsan, insanın cehennemi olabilir Sartre'ın dediği gibi ama cenneti de olabilir... Hep de kötümser olmamak lazım. Ama belki de Sartre haklıdır.. Kitap ve dizi film karakterleri daha çok insanın cenneti olmaya, gerçek hayattakilerse cehennemi olmaya yatkındır... Çünkü gerçekte kitap ve dizilerdeki gibi karakterin üstünden geçmeye ve analiz etmeye vakit yoktur....
GREENSEA-OKYANUS GÖK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder