29 Temmuz 2015 Çarşamba

JOSE SARAMAGO'NUN KOPYALANMIŞ ADAMIN'DAN KAYDA DEĞER ALINTILAR

JOSE SARAMAGO'NUN KOPYALANMIŞ ADAMINDAN KAYDA DEĞER ALINTILAR
 
March 7, 2014
 
 
 
Bazen dünyanın içine düştüğü facianın bizim suçumuz olup olmadığını merak ediyorum dedi Tarih öğretmeni. Bizim mi, kimin, benim mi, sizin mi diye sordu Tertuliano Maximo Afanso.Bir sepet dolusu portakal düşünün, dedi öteki, bu portakallardan birinin, sepetin en dibindeki bir portakalın çürümeye başladığını düşünün,sonra diğer portakallarında birer birer birer çürüdüğünü düşünün, çürümenin nerde başladığını söylemek mümkün mü, işte benim kafamatakılan soru bu. Bu portakallar ülkeleri mi yoksa insanları mı temsil ediyorlardiye sordu Afanso. Ülkelerin içinde insanlar var, insansız ülke olmadığına göre çürüme kaçınılmaz olarak insanlardan başlıyor. Peki suçlu neden biz, yani sizve ben olacak mışız?Neticede birisi suçlu.Sanırım toplum unsurunu göz ardı ediyorsunuz.Toplum dediğiniz aziz dostum, tıpkı insanlık gibi bir soyutlamadan ibarettir .İnsanın üyesi olduğu orkestranın müziğiyle ve bu müziğin kendine düşen kısmını çalmayla tatmin olması sıklılkla düşülen bir hatadır, bu hataya müzisyen olmayanlar arasında daha da sık rastlanır.Bazı kişilerin sorumlluluk bilinci diğerlerine göre daha kuvvetlidir.Meselasiz ve ben bizler nispeten masum kişileriz enazından kötünün iyisiyiz. Ah şu vicadanım rahat lafları yok mu...Vicadanım rahat diye söylediğim gerçek olamaktan çıkacak değil ya. Evrendeki tüm insanları aklamanın en iyi yolu herkes suçlu olduğuna göre kimsenin suçlu olmadığı sonucuna varmaktır .Belki de bu konuda elimizden hiçbir şey gelmez belki de bunlar dünyanın olağan sorunlarıdır dedi Afanso.Tarih öğretmeni altta kalmak istemedi. Dünyanın sorunları zaten insanlar tarafından yaratılır dedi ve başka birşey söylemeden kendisini bu konuşmaya yönelten iç sıkıcı gazete haberlerine ve gazetesine döndü.
JOSE SARAMAGO- KOPYALANMIŞ ADAM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder